diumenge, 24 d’agost del 2008

Sukhotai

De Chian Mai a Sukhotai hi vam arribar en autobus. L'autobus es va espatllar a mig camí. Ens van deixar a una carretera on hi havia una gasolinera amb un bar restaurant de carretera. L'amo va fer l'agost repartint sopa de menú als afamats viatgers i residents. Els residents, supòs que per l'experiència de les esperes, van ser els primers en demanar la sopa. Els viatgers més atrevits els següents. I els resagats vam esperar quasi al darrer moment. He de dir que la sopa va ser ben bona.

Feia una calor mortal. A l'autobús vam conèixer dues persones de Barcelona que tornaríem a topar-nos més envant a altres indrets i finalment a l'aeroport.

Les ruïnes de Sukhotai estan declarades Patrimoni Mundial per la Unesco. Tenen un radi de 5 km. Per visitar-les vam llogar dues bicicletes. Feia un baté de sol mortal, però tot i així vam pedalejar unes cinc hores per anar a visitar els més de 21 enclaus històrics. El lloc està molt ben conservat, i tot i la calor i el defalliment per deshidratació va ser espectacular.

Vam anar a l'estació d'autobusos de Sukhotai dues vegades. Una per anar al parc històric Si Satchanalai-Chaliang, a uns 60 km, i l'altre el se'n demà per ja baixar cap a Bangkok i enllaçar cap a les platges del sud.

A un bar de la ciuat va ser on vam beure els millor sucs de fruites mesclades de tot el viatge. La gent aquí va ser molt amable i sempre somrient.